NOU 1 29.8.2010

Sosiaalinen käyttäytyminen
Avoin koira

Uimahalu
Menee vauhdikkaasti veteen. Ui hyvin.

Noutohalu
Sponttaanit ylösotot riistoilla

Nouto-ote
Pehmeä suu. Varmat otteet.

Palauttaminen
Pääsääntöisesti ohjaajalle.

Reagointi laukaukseen
Kiinnostunut. Rauhallinen.

Iteluottamus ja aloitekyky
Ilmavaunuinen jäljestys. Hyvä itseluottamus.

Yhteistyö
Hyvä

Yleisvaikutelma
Vaihdikas erittäin työhaluinen koira. Riistavietti pinnalla.
Osoittaa hyviä taipumuksia.

 

Ensin sain käydä uimassa. Siellä oli niitä valkoisia lintuja. Se setä sanoi, etten osaa juosta vetten päällä,
vaikka kuinka yritän. Pöh, mä treenaan vähän lisää, kyllä se sit onnistuu.

Sitten sain etsiä vaakkuja metsästä. Se oli tosi kivaa. Setäkin ymmärsi sen ja sanoi "Annetaan sen
hakea vielä yksi, kun noin kovasti haluaa".

Mä olisin halunnut vieläkin jatkaa, mutta sitten setä sanoi jotain ja mamma hymyili
ihan typeränä.

Päivä kruunasi, kun pupujussi oli kadonnut metsään. Mulla oli aikas kiire etsiä se, ettei joku
ehdi ennen mua.

Ja taas mamma oli pelkkää hymyä. Sillä on joskus tommosia päiviä.

Oli ihan tyhmää vaan seisoskella pihalla. Siellä olisi ollut paljon kivoja kavereita.

Mä kävin tutkimassa mitä verannalta löytyy, kun mamma jäi höpöttämään taas sen sedän kanssa.